יום שישי, 27 באפריל 2012

האי ברחוב הציפורים - המלצה של מיכה ארבוב

הסיפור הוא סיפור אמיתי שקרה לילד ולמשפחתו הוא מסופר בגוף ראשון בזמן הווה.
אני מאמינה שמה שכתוב בספר קרה באמת, כי מי שמספר את הספר מספר מכל הלב על חוויה שחווה בעצמו בזמן השואה וגם משתף אותנו ברגשותיו בהרגשותיו ועוד...
הז'אנר של הספר (סוגה ספרותית) הוא ספר היסטורי המספר על תקופה משמעותית של העם היהודי.
המקום הוא מלחמת העולם השנייה באירופה בתקופת השואה, בגטו......
יש 7 דמויות עיקריות בסיפור והן:
אלכס- הילד שמספר את הסיפור "הגיבור".
ברוך הזקן- החבר הכי טוב של אביו של אלכס וגם שומר על אלכס במחסן החבלים.
אביו של אלכס-האיש שנלקח בידי בנאצים ומי שלימד את אלכס איך לירות באקדח.
סטשיה- הילדה שבה אלכס התאהב .
פרדי-  יהודי שהלך להילחם במרד.
הנריק- יהודי  שהלך להילחם במרד נפצע קשות בכתפו ועזר לאלכס להמשיך לשרוד בכך שנתן לו כסף לקנות דברי מאכל.
אדון בולק- המלווה של חבורת יהודים שעוזר לאלכס לשרוד בשואה.
   הסיפור מתחבר לעולם האישי שלי בכך שילד מספר את הסיפור הזה ומשתמש במילים המובנות לי ולא במילים גבוהות וקשות להבנתי הוא מספר על חוויה שעבר, אמנם חוויה לא נעימה וקשה אבל עדיין מספר אותה ילד ואני יכולה להבין מה הרגיש באותו הזמן.
   אהבתי את הספר כי אני מאוד מתחברת לסיפורים שהם ממקור עצוב וקשה והסוף טוב ומרגש או לסיפורים בלי סוף בכלל שאפשר להמשיך אותם לפי רצונך האישי והמחשבות שספר זה מעורר בלב מרגש אותי.
   אני ממליצה על הספר האי ברחוב הציפורים כי הוא ספר עם עלילה מעניינת סוף טוב וגם הוא ספר מרגש שמראה את הרגשתו של ילד ואת דרכי ההתמודדות הקשים שלו לבדו במקום מסתור מבודד ממשפחתו ומחבריו ויש לו מחסור במזון בשתיה ובכלים להם נחוץ כדי לשרוד.
  אם אתם רוצים לדעת מה קרה בסוף עם אלכס שרד או לא פגש את משפחתו או לא ...אז תקראו את הספר האי ברחוב הציפורים ותגלו מה קרה בסוף...

מיכה ארבוב ה'3







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה