יום חמישי, 29 במרץ 2012

אמיל ושלושת התאומים

המלצה מאת נדב אייל ה'3

לאחרונה קראתי את הספר "אמיל ושלושת התאומים", שנכתב ע"י אריך קסטנר ואוייר ע"י ולטר טריר.
הספר הוא המשכו של הספר "אמיל והבלשים".
חבורת הילדים מ"אמיל והבלשים" נפגשת שוב, אולם הפעם אצל הפרופסור, שמזמין את חבריו אל ביתו בחוף הים הבלטי. כמובן שכל החבורה באה ואף סבתו של אמיל ופוני כובעוני מצטרפות.
במלון החוף, אמיל וחבורתו פוגשים גם את הנס שמאוך שמכונה "הפיקולו", שמשמש בו כמלצר.
במהלך החופשה צופה החבורה בהופעה של שלושה להטוטנים שנקראים "שלושת הבירונים"- מקי, ג'קי ומיסטר בירון, אב ושני בניו התאומים.  קצת לאחר מכן, מגלה החבורה כי מיסטר בירון מתכנן לברוח עם אחד התאומים ולהשאיר את השני לבדו, מבלי שידע על כך.  החבורה שמה לה למטרה למנוע ממיסטר בירון להסתלק ולנטוש את אחד התאומים, ששמו ג'קי.
האם המשימה של החבורה הצליחה? כיצד עזרה החבורה לג'קי? זאת תוכלו לגלות אם תקראו את הספר.
מדוע נקרא הספר "אמיל ושלושת התאומים", הרי ידוע שתאומים הם שניים? זאת לא אגלה, אך אתן רמז שיש בספר מועמד להפוך לתאום השלישי.
    במרכז הספר עומדת דמותו של אמיל טישביין.  אמיל הוא מה שמכנים "נער לדוגמה": מנומס, מתחשב, טוב לב, חבר טוב, חכם, בן מקסים לאימו ורגיש.  הוא כל כך אוהב את אימו עד שהוא מוכן לוותר על טובתו האישית למען אושרה. הוא גם שולח לה עדכונים בגלויות מהחופשה, שכן אימו נשארה בברלין ולא הצטרפה אליו. 
  דמות אחרת שאהבתי במיוחד היא הסבתא של אמיל ופוני כובעוני, שעל אף שהיא מבוגרת היא מתנהגת כמו אחת מהחבר'ה ויש לה חוש הומור מדהים. לדוגמה, כשהמשרתת של המשפחה של הפרופסור אומרת ששמה הוא קלוטילדה זלנבינדר שפירושו בגרמנית "קושרת נשמות" היא שואלת אותה האם זה שם של מקצוע חדש. המשרתת עונה לה ברצינות כי זה שמה ואז הסבתא אומרת לה: "מסכנה שלי! תלכי פעם לרופא, אולי הוא ירשום לך שם אחר".
כמו כן, אהבתי גם את דמותו של האבא של הפרופסור, אשר מבין שלילדים מותר לעשות מעשי שובבות ומודה שגם כשהוא היה ילד הוא נהג לעיתים להתפרע.  בנוסף על כך, הוא אף מאפשר לנערים להיות עצמאיים ולהישאר לבדם בבית החוף בעת שהם נוסעים לחופשה בקופנהגן אשר בדנמרק.
   אהבתי את הספר מכיוון שהוא ספר שמספר על חברות בין ילדים ועל החופש הגדול, שהם נושאים שתמיד כיף לקרוא עליהם.
שנית, זה ספר משעשע.  יש בו הרבה דמויות שלהן יש חוש הומור.  זה גם ספר שבמרכזו ערכים כמו עזרה ואהבת הזולת.  לחבורת הנערים יש חוש צדק מפותח והרבה רצון טוב. הם נרתמים מיד, מבלי להתלבט, לעזרתו של ג'קי, התאום הנטוש, ומראים כיצד חברות מסייעת גם בשעת צרה.
לאור הנימוקים שציינתי אני חושב שהספר מעניין, מותח במידה ומרגש וממליץ לכולם לקרוא אותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה