יום ראשון, 22 באפריל 2012

המלצה על הספר "האי ברחוב הציפורים".


"האי ברחוב הציפורים" אורי אורלב

ממליצה: נועה בכר כיתה ה'3
אני ממליצה על הספר האי ברחוב הציפורים שכתב אורי אורלב. זהו ספר מעניין ומותח מלא ב"הרפתקאות" שעובר אלכס. אלכס הוא ילד יהודי בגטו, שלומד להתמודד עם החיים לבדו בזמן מלחמה. זה ספר מעורר מחשבה, הספר גרם לי לחשוב איך הייתי מתמודדת או איך הייתי מגיבה לאירועים אילו אני הייתי אלכס או ילדה יהודיה במצבו.
    בתחילה מתאר אלכס את הרחוב שלו כרחוב רגיל, המחשבה שאי פעם מישהו יגביל את היהודים אינה נראית אפשרית, אבל אימו, פעילה בתנועה הציונית אומרת שכדי ליהודים להגיע לפלסטינה ואילו אביו לא חושב שנשקפת להם סכנה. המצב משתנה ומהר מאוד היהודים מגלים את מידת השנאה כלפיהם. אלכס נשאר בלי הוריו ובלי ברוך, שכן זקן וחביב. כעת עליו להסתדר לדאוג לעצמו. להתגנב לבתים לחפש אוכל, חושש שיגלו אותו או ילשינו עליו. הסיפור מראה איך ילד מתמודד אם המצב כאשר חייו תלויים בכך. בעזרת תיאורי הגטו, המחסור במשפחה וחוסר הביטחון כאשר נתקל במבוגר שלוקח לו את האוכל שמצא, הבוזזים והחשד שגם יהודי יכול להלשין ריחמתי על אלכס בסיפור ורציתי להמשיך לקרוא כדי לראות מה קורה איתו.
  אני ממליצה לקרוא את הספר כי לדעתי זה סוג של ספר היסטוריה שמספר בדרך מעניינת ושונה מה קרה ליהודים באירופה באותה תקופה. אלכס עובר "חוויה" אחר "חוויה" כשכל הזמן קיים פחד שיגלו אותו ויהרגו אותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה