יום שישי, 27 באפריל 2012

האי ברחוב הציפורים - המלצה של יהונתן סקל


כשקראתי את הספר הגעתי למסקנה שזה אחד הספרים היפים בעולם על השואה כי אורי אורלב מתאר את הגטו כאילו  הוא היה שם ונתן לי תחושה שגם אני הייתי שם. הספר מותח מאוד וקשה להניח אותו. הוא  יוצר אמון רב של הקורא והזדהות רבה עם הדמויות. הספר מעורר בנו שאלה קשה: איך אנחנו היינו מתמודדים במצבים כאלה? 
הדמות שהתחברתי אליה היא אלכס כי לילד קשה מאוד למצוא חברה, אוכל ועיסוק בבית הרוס ובפחד מתמיד. אני למשל לא הייתי יכול לשרוד כך  כמו שאלכס חי. אני מצדיע לילדים שהיו כמו אלכס.
מידע על הספר: הספר האי ברחוב הציפורים שייך לז'אנר של ספרי שואה. תרגמו  אותו ל-16 שפות שונות. אורי אורלב כתב ספרים נוספים בנושא השואה כמו רוץ ילד רוץ.
יהונתן סקל - ה'3

תגובה 1:

  1. אהבתי מאוד איך שאתה מתייחב לאורי אורלב ברצינות ואיך שאתה מדגיש שהוא התייחס לספר כאילו הוא בתך הסיפר נהניתי לקרוא את המלצתך
    יהונתן רוזן ה'3.

    השבמחק